Przejdź do głównej zawartości

Witaj szkoło !!! Nauka języka obcego.

Zbliżała się 17:30 . Gdy ktoś strasznie się czegoś boi, to mówi się że "ma duszę na ramieniu " . Moja dusza była na obydwu ramionach a w głowie to już konkretnie straszyło. Bałam się jak cholera! Niby nie ma czego, ale strach paraliżował straszenie. 
  Nowi ludzie , w dodatku nie będą mówili w moim języku , nauczycielka prawdopodobnie też nie.  Nie wiedziałam czego mogę się spodziewać... ok ubrana, makijaż zrobiony, plecak spakowany -można iść.  Zeszyt kupiłam sobie chyba z miesiąc wcześniej, jak jeszcze się nie bałam a nie mogłam się doczekać.
Nie szłam całe szczęście sama.  Szłam z kochanym. Pod szkołą byliśmy dzień wcześniej, aby zobaczyć dokładnie gdzie jest i nie musieć szukać.  Tak więc teraz, pewnym krokiem, szliśmy w miejsce gdzie mają nauczyć mnie mówić, czytać i pisać po Niemiecku.

Pogoda była nie najlepsza ale bez tragedii.  No, może trochę wiało. Zaszliśmy po drodze do dm w którym odebraliśmy zamówiony kalendarz co zajęło nam chwilkę . Potem już całkiem nie daleko i byliśmy już na miejscu.
Szkoła mieściła się obok basenu.  Z zewnątrz zwyczajna, nie wzbudzająca ani zachwytu ani rozczarowania.  Najnormalniejszy budynek z tą różnicą, że przeznaczony pod naukę.
Parę kroków do przodu i serce mam w gardle.  Jesteśmy w środku wow i w tym momencie moje naramienne duchy zaczęły balować sobie w najlepsze. Przeczytaliśmy, że moje zajęcia będą odbywały się w dali 105A.  To na górze , więc schodami umieszczonymi na środku korytarza udaliśmy się piętro wyżej.  Po drodze zaczepiła nas para, która nie bardzo wiedziała gdzie będą zajęcia. Jak potem okazało się należeli do mojej grupy.  Postaliśmy chwilę, trochę rozejrzeliśmy się.  Tu odbywa się wiele innych kursów, min. malowanie, szycie, nauka języków, doradca psychologiczny, trener fitness itd... jest ich cały ogrom.  Jest też również sala teatralna.  W tym dniu trenował zespół HCC Big Band Link do zespołu . No ale wracając do mojego językowego treningu... byłam już w sali....Marcin zamienił parę słów z moją nauczycielką, po czym oddalił się za drzwi patrząc na mnie jakby zastanawiał się czy wszystko będzie dobrze.  Drzwi się zamknęły i zostałam sama.  No dobrze nie takie zupełnie sama bo było jeszcze ok 15 innych nieumiejących niemieckiego, nauczycielka i ja rzecz jasna. 
Sala była dość mała ale zamieściła nas Wszystkich. Różne kraje, narodowości i kolory skóry w jednym miejscu. 
Nauczycielka to 26 letnia Turka. Przedstawiła się i powiedziała parę słów o sobie.  Zabawne że zrozumiałam. Po chwili ogarnięcia z grubsza Wszystkich wzrokiem, okazało się że obok mnie siedzi polka.  Trochę mi ulżyło z jednej strony a  z drugiej zaś wiedziałam, że tego typu ułatwienia nie zawsze bywają dobre . No ale ... okazało się że Nowa koleżanka jest bardzo fajna, reszta kasy również przyzwoita a Pani nauczycielka na chwilę obecną spoko. 
Tak więc do dzieła!!!! Wszystko po Niemiecku.  Jak ktoś nie kumał to trochę po angielsku.  Jak ja nie kumałam to ściąga moja w postaci koleżanki siedziała obok mnie.  Ściąga konkretna bo 5 lat w Niemczech to nie byle co....
Pytania i odpowiedzi w stylu skąd jesteś, gdzie mieszkasz , ile masz lat itd i trzy godziny wałkowania.  Dobrać się w pary i ćwiczyć, powtarzać....nie było źle a i okazało się że są jeszcze 2 polki.  Spoko.

Trzy godziny i dwie przerwy dało się przeżyć.  Emocje trochę opadły a strach rozszedł się po kościach.  Muszę przyznać że podobało mi się.  Siedziałam tam, wśród tych ludzi (na których się pięknie mówi azylanci) i zdałam sobie sprawę, że też strach i stres w oczach mają , który z biegiem czasu przejedzie.
W drodze powrotnej oczywiście pełne relacje zdane mojemu kochanemu , który podczas moich zajęć zawitał na próbę wcześniej wspomnianego zespołu Zdjęcie można zobaczyć TU .  W domku byliśmy po 22 czas zleciał jak strzała.  Kolejne zajęcia pojutrze. 
Kułam większość dnia.  Niby mało materiału  ale wepchnąć obcy język do prywatnego słownika w  zakamarki mózgu między polskie słowa to niezły wyczyn.
Mamy piąteczek a powracający stresik daje o sobie znać. Czy aby na pewno wszystko umiem? Może coś zapomniałam? To trochę dziwne , ale przejmowałam się chyba bardziej niż jak chodziłam kiedyś do szkoły (Na to wygląda, że zmądrzałam hihi). Przejmowałam się bo nauczycielka na poprzedniej lekcji powiedziała, że będziemy mieli test, a ja nie miałam ochoty wypaść na nim źle. Testu nie było, ani mojej ściągi ...pozostałe dwie polki też nie przyszły... Ale ja byłam . Po drodze do szkoły kupiliśmy książkę na podstawie której opracowujemy materiał.Przećwiczyliśmy poprzedni materiał i dobraliśmy się do książki . Okazało się, że i tym razem nie było wcale źle. Strach ma zawsze wielkie oczy a na koniec okazuje się, że nie potrzebnie przeżywa się tak mocno niektóre sytuacje.
 Cieszę się że chodzę do szkoły nauczyć się języka. Z całą pewnością to była bardzo dobra decyzja i zachęcam Wszystkich do podjęcia tego kroku jeśli będziecie stać przed takim wyborem. Mój kurs jest prywatny . Koszt to 130 euro - 2 razy w tygodniu , 15 lekcji po trzy godziny. Są też kursy socjale. Odbywają się nieco częściej bo 4 razy w tygodniu po cztery godziny i jest to kurs opłacany przez miasto. Tak czy tak polecam , bo to bardzo przydatne i na pewno wiele ułatwi. Nawet jeśli nie wszystkiego się nauczysz to jakaś część pozostanie . Wiek kursantów to od dwudziestu kilku lat do nawet pięćdziesięciu kilku. Więc nie obawiaj się swoich lat . Nigdy nie jest się za młodym albo za starym na naukę a życie staje się o wiele prostsze .Poniżej link do szkoły VHS , która mieści się w różnych miastach Niemiec.
https://www.vhs-rhein-erft.de/?id=50


 Wszystkim życzę miłej i spokojnej niedzieli :)
Naciśnij jeśli chcesz zobaczyć mój fb

Naciśnij jeśli chcesz zobaczyć mój instagram


Magdalena Adrian, Magdalena_Adrian, Wesseling, NRW, Polska, canon polska, Canon Polsk, Niemcy Canon, Nikon Niemcy, Nikon Polska , Nikon Germany , Nikon PL, Nikon DE, Canon DE, wiosna, jesien, lato, zima, natura, przyroda, city scape, lans scape, produkty, product, koln, bon, duseldorf, reklama, makijaż, święta, asus, wacom, kosmetyki, farby, sklepy, napoje, produkty, water, sport, sportowa_fotografia, model, modeling, portrait, fotografia_produktowa, wesele, urodziny, blog, blogg, blogger, bloggerka, fotografia, fotograf, fotografka, samsung, samsung_galaxy, SamsungGalaxyS8+, Samsung_Galaxy_S8+, wesseling, recenzje, twoja_reklama, poland, germany, bloggerstyle, style, życie, life, opis, informacje, nauka, życie, pasja, przykład, zdolni, polak_potrafi, polka_potrafi, Niemcy_po_Polsku, moda, styl, fashion, testuj, testujemy, przetestuj, przetestuje, cute, natural, love, shot, gazeta, wiadomości, news, opinie, recenzje, praca, job, work, jobblogg, jobbloog, jobsherch, sechr, szukaj, plotki, opinie, prawda, fałsz, pieniądze, forsa, złoto, kasa, zarobki, zarabiać, wypłata, alkohol, pierścionek, ślub, zdjęcie, pozować, instagram, facebook, twitter, google, google+, pinterest, opis, jak_żyć , życie, wegetacja, śmierć, radość, pomysł, szkoła, klasa, czytać, pisać, art, kwiaty, radość, architektura, architecture, bulding, budynki, favoryt, artysta, pink, różowy, okulary, włosy, hairy, bluzka, kupić, zakupy, amazon, allegro, youtube,bimmer, bimmer_tuning, bmw, mini, cabrio, porsche, secret, top_secret, citroen, seat, ford, honda, hyundai, kia, mazda, opel, peugeot, volkswagen, anzeige, lovede, erzeugnis, produktfoto, natur, geld, test, ferien, schule, leben, interessen, hobby, arbeit, betrieb, zahlung, Blog_tester,
#Magdalena Adrian #Magdalena_Adrian #Wesseling #NRW Polska #canon polska #Canon #Polsk #Niemcy Canon #Nikon Niemcy #Nikon Polska  #Nikon Germany  #Nikon PL #Nikon DE #Canon DE #wiosn  #jesien #lato #zima #natura #przyroda #city #scape #lans scape #produkty #product #koln #bon #duseldor  #reklama #makijaż #święta #asus #wacom #kosmetyki #farby #sklepy #napoje #produkty #water #sport #sportowa_fotografia #model #modeling #portrait #fotografia_produktowa #wesele #urodziny #blog #blogg #blogger #bloggerka #fotografia #fotograf #fotografka #samsung #samsung_galaxy #SamsungGalaxyS8+ #Samsung_Galaxy_S8+ #wesseling #recenzje #twoja_reklama #poland #germany #bloggerstyle #style #życie #life #opis #informacje #nauka #życie# pasja #przykład #zdolni, #polak_potrafi #polka_potrafi #Niemcy_po_Polsku #moda #styl #fashion #testuj #testujemy #przetestuj #przetestuje #cute #natural #love #shot #gazeta #wiadomości #news #opinie #recenzje #praca #job #work #jobblogg #jobbloog #jobsherch #sechr #szukaj #plotki #opinie #prawda #fałsz #pieniądze #forsa #złot  #kasa #zarobki #zarabiać #wypłata #alkohol #pierścionek #ślub #zdjęcie #pozować #instagram #facebook #twitter #google #google+ #pinterest #opis #jak_żyć  #życie #wegetacja #śmierć #radość #pomysł #szkoła #klasa #czytać #pisać #art #kwiat #radość #architektura #architecture #bulding #budynki #favoryt #artysta, #pink #różowy #okulary #włosy #hairy #bluzka #kupić #zakupy #amazon #allegro #youtube #bimmer #bimmer_tuning #bmw #mini #cabrio #porsche #secret #top_secret #citroen #seat #ford #honda #hyundai #kia #mazda #opel #peugeot #volkswagen #anzeige #lovede #erzeugnis #produktfoto #natur #geld #test #ferien #schule #leben #interessen #hobby #arbeit #betrieb #zahlung #Blog_tester #za_granicą #polka_za_granicą #look #best #top 

Komentarze

  1. Witam :-) ile taki kurs trwa?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam :) Kurs trwa 3 mc . 2razy w tygodniu po trzy godziny :) Pozdrawiam

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Pieniądze w butelce

Stoję przed sklepowym regałem, patrzę i zastanawiam się który napój kupić.  Wybór jest duży.  Na tyle duży że oczy robią szpagat.  Wziąć ulubiony? Czy może spróbować ten nowy co właśnie reklamują ? Wezmę obydwa! Plus jeszcze dla męża, konieczne gazowany- bo taki lubi. Jeszcze woda gazowana i nie gazowana. Podchodzę do kasy, płacę i jadę do domu.  Tam oczywiście odkręcam butelkę by się napić, orzeźwić ulubionym napojem z plastikowej butelki.  Ale czy tak na prawdę sama nie zostałam nabita w tą butelkę? Czy kiedykolwiek zastanawiałam się za jaki interes płacę? Nie tylko zresztą ja Ty również. Nic dziwnego, że ostatnimi czasy miasta tak bardzo nastawiają się na segregacje śmieci.  Przedsiębiorstwa gospodarstwa odpadami komunalnymi tylko zacierają rączki na ten złoty interes. Dla czego? Otóż w 2015 roku został przedstawiony raport KPMG "RYNEK NAPOJÓW BEZALKOHOLOWYCH W POLSCE " Okazało się że konsumenci wydali 21,7 mld zł na napoje bezalkoholowe  w tym najwięcej na gazowane bo aż…

Emigranci, Imigranci i Uchodźcy : Czyli bezpieczeństwo na Niemieckich ulicach.

Ostatnio media starannie podtrzymują gorącą atmosferę, której towarzyszy strach i panika przed uchodźcami. Tak na prawdę to kim oni są? Emigrantami, imigrantami czy uchodźcami? Te pojęcia plączą się chyba każdemu nawet dziennikarzom jak  również politykom wypowiadającym się publicznie w ich sprawie. Ja sobie uprościłam do jednego słowa "azylant" . Choć nie jest to nazwa poprawna, to  większość ma jakieś upodobane sformułowania.   Zobaczymy kto jest kim, w tym buszu niewiadomych . A więc zacznijmy o uchodźcach! Zgodnie z definicją "uchodźca jest każdy kto na skutek uzasadnionej obawy przed prześladowaniem z powodu swojej rasy, religii, narodowości, przekonań politycznych lub przynależności do określonej grupy społecznej zmuszony był opuścić kraj pochodzenia oraz który z powody tych obaw nie może lub nie chce korzystać z ochrony swego kraju. " W Polsce większością uchodźcami są Ukraińcy. Z danych Urzędu do Spraw Cudzoziemców wynika,że od 2013 do końca 2016 roku uciek…

zBlogowani

zBLOGowani.pl ">